Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Wieliczka i Kraków  stały się 17-18 października 2017r. celem wycieczki, w której wzięło udział 48 uczniów PSP w Suchej zorganizowanej przez p. Annę Wiktorską. Nad bezpieczeństwem uczestników opiekę sprawowały  p. M.Zielińska, p. E.Mróz, p. E. Pałczyńska. Rano 17 października, trochę jeszcze senni, wyjechaliśmy autobusem  z parkingu przy szkole. Po pięciu godzinach jazdy autokarem dotarliśmy do Wieliczki.

smok wawelski

Podczas naszej wędrówki, po pokonaniu 380 schodów, Pan przewodnik opowiadał nam o historii, legendach  i ciekawostkach Kopalni. Podziwialiśmy  wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby. Poznaliśmy legendę księżnej Kingi oraz kaplicę jej dedykowaną, ozdobioną  solnymi dziełami sztuki. Oglądaliśmy film  w wymiarze 5D o powstawaniu i wydobywaniu soli. Bogatsi o nową wiedzę, po kilku godzinach wędrowania wyjechaliśmy windą na powierzchnię. Nikt nie zapomniał, aby z wycieczki przywieść do domu to, co jest tu najcenniejsze – trochę soli kamiennej, kupionej na lokalnych stoiskach z pamiątkami. Usatysfakcjonowani i pełni wrażeń spacerkiem podziwiając miasto udaliśmy się do hotelu Clasic, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji. Drugiego dnia wycieczki królewskie miasto przywitało nas serdecznie mnogością zabytków i niezwykłym klimatem. Pierwszym punktem naszej wycieczki był Plac Matejki – Pani przewodnik opowiedziała kilka ciekawych anegdot oraz historycznych wątków. Następnie przeszliśmy pod Barbakan i Bramę Floriańską. Zwiedziliśmy Rynek Główny, Bazylikę Mariacką, Sukiennice i Wieżę Ratuszową  gdzie mieliśmy okazje usłyszeć hejnał z wieży Kościoła Mariackiego. Niepowtarzalny klimat Krakowa dało się także odczuć spacerując uliczkami Starego Miasta m.in. ul. Floriańską kończącą się Barbakanem czy ulicą Franciszkańską ze słynnym Oknem Papieskim. Z żalem żegnaliśmy się z piękną Małopolską. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.