LP3 1Uczennice i uczniowie z klasy 3 wzięli udział w zajęciach z wykorzystaniem pomocy edukacyjnych  z ,,Laboratorium Przyszłości". Głównym zadaniem dla dzieci było skonstruowanie modeli urządzeń  z klocków LEGO  z pakietu edukacyjnego. Ponadto zmierzyli się z wyzwaniem jakim jest współpraca w grupie. Dzieci pracowały w dwóch grupach. Każda z nich samodzielnie wybrała dla siebie zadanie, czyli model do złożenia oraz ustaliła podział pracy, tak aby każde z dzieci miało swój wkład w pracę.

LP3 2 LP3 3

Następnie dzieci zapoznały się z różnorodnymi elementami klocków oraz instrukcją tworzenia budowli. Uczniowie pracowali w świetnym tempie, zgodnie i równomiernie dzieląc się pracą do wykonania. Satysfakcja ze wspólnej pracy, a jednocześnie dobrej zabawy, widoczna była zarówno podczas konstruowania, jak i podczas testowania wykonanej wyrzutni na piłeczki i skoczni narciarskiej. Były to nasze pierwsze zajęcia z wykorzystaniem klocków, ale spewnością nie ostatnie.

LP3 4 LP3 5

Ewa Pawlak

Laboratoria Przyszłości kl. I 112 i 13 stycznia 2023 r. pierwszoklasiści uczestniczyli w zajęciach warsztatowych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie podzieleni na dwa zespoły budowali konstrukcje z klocków Lego. Dzięki współpracy i wytrwałości udało się zbudować skocznię narciarską oraz boisko do gry.

Efekt pracy zaskoczył uczniów, a zabawa klockami Lego przyniósła dużo radości.

Laboratoria Przyszłości kl. I 2 Laboratoria Przyszłości kl. I 3

Laboratoria Przyszłości kl. I 4 Laboratoria Przyszłości kl. I 5

Laboratoria przyszłości 10 2W kolejnym miesiącu odbyły się warsztaty, zajęcia podczas których wykorzystano pomoce zakupione w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
Zgłębiając świat robotyki, elektroniki i programowania, najbardziej wytrwali zbudowali roboty Q-Scout oraz Robobloq Qoopers.
Podczas zajęć kompanem do „pogawędek” był Robot CUE, robot z wbudowanym systemem sztucznej inteligencji.
Wykorzystując inteligentny pociąg Intelino (pociąg wyposażony w zaawansowaną technologię robotyczną i imponującą ilość funkcji) uczniowie kl. VI oraz VII badali zmianę prędkości.

Laboratoria przyszłości 10 1

Czytaj więcej...