Projekt "Kampania na rzecz matematyki" jest odpowiedzią na wnioski wynikające z dotychczasowych projektów badawczych IBE, oczekiwania nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i nauczycieli matematyki II etapu edukacyjnego, zgłaszane podczas szkoleń oraz kierunki polityki oświatowej.
Celem działań podejmowanych w projekcie jest doskonalenie praktycznych umiejętności nauczycieli I i II etapu edukacyjnego w zakresie nauczania matematyki.
„B&N”czyli
„B jak BEZPIECZNY i N jak NIECHRONIONY”
PROJEKT PROFILAKTYCZNY realizowany w celu poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego na obszarze województwa mazowieckiego.
Organizatorem programu jest Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu – Wydział Ruchu Drogowego.
Okres realizacji programu 2014-2020 r.
Celem programu jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków drogowych wśród pieszych i rowerzystów oraz prowadzenie efektywnych i długofalowych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa.
Cele pośrednie:
a. zwiększenie liczby pieszych poruszających się po drogach, zwłaszcza w obszarach niezabudowanych, wyposażonych w elementy odblaskowe widoczne dla innych użytkowników dróg.
b. zwiększenie liczby rowerzystów poruszających się po drogach, którzy używają wymaganego przepisami oświetlenia.
c. zwiększenie aktywności rodziców i opiekunów (seniorów) w propagowaniu bezpiecznych zachowań we własnej grupie wiekowej oraz wśród dzieci i młodzieży.
W roku szkolnym 2015/2016 uczniowie klasy III uczestniczą w projekcie prozdrowotnym pn. "ZDROWO JEM, WIĘCEJ WIEM". Głównym celem projektu jest podniesienie wiedzy na temat zależności pomiędzy sposobem odżywiania a stanem zdrowia.
Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się m.in.:
- jakie witaminy i minerały zawierają warzywa i owoce,
- dlaczego tak ważne jesat by spożywać je codziennnie,
- co oznacza dla ludzkiego organizmu zbilansowana dieta,
- jakie wpływ ma nadmierne spożywanie cukrów prostych oraz soli.
W roku szkolnym 2014-2015 uczniowie klasy I A biorą udział w innowacyjnym programie nauczania dla edukacji wczesnoszkolnej uwzględniającym wszystkie treści ujęte w podstawie programowej, z akcentem na rozwijanie kompetencji w zakresie komunikowania się w języku angielskim zarówno w mowie jak i piśmie.