Z okazji Dnia Chłopaka wszystkie dzieci otrzymały kolorowe balony, które towarzyszyły dzieciom podczas posiłków i prac plastycznych. Chłopcy dodatkowo otrzymali śliczne samochodziki. Dzieci tańczyły, śpiewały, brały udział w konkursach i bawiły się wspaniale. Chłopcy spisali się na medal, życzymy sobie więcej takich dni.
J. Trzaska
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze...
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.
Justyna Trzaska
Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców za zakupienie nowych zabawek do oddziałów przedszkolnych.
Krasnale, Misiaczki, Biedroneczki
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina |
Zajęcia |
6.30 – 8.15 |
v Schodzenie się dzieci. v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. vPraca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
8.15 – 8.45 |
v Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe, zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem. |
8.45 – 9.00 |
v Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
9.00 – 9.30 |
v Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
9.30 – 11.50 |
v Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. v Pobyt na świeżym powietrzu: - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy, - zabawy dowolne na placu przedszkolnym, - spacery, wycieczki, - przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie - obserwacje przyrodnicze v W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
11.50 – 12.00 |
v Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
12.00 – 12.40 |
v Obiad, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
12.40 – 14.00 |
Dzieci młodsze, grupa „Biedroneczki” v Leżakowanie. |
12.40 – 13.00 |
Dzieci starsze, grupy „Krasnale” i „Misiaczki” v Odpoczynek poobiedni. v Słuchanie bajek relaksacyjnych. |
13.00 – 14.00 |
v Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
14.00 – 14.10 |
v Przygotowanie do podwieczorku I – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
14.10 – 14.30 |
v Podwieczorek I – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
14.30 – 16.00 |
v Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci. v Gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem. v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
16.00 – 16.10 |
v Przygotowanie do podwieczorku II – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
16.10 – 16.40 |
v Podwieczorek II – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
16.40 – 17.00 |
v Zabawy swobodne wg zainteresowań własnych dzieci. v Rozchodzenie się dzieci. |