RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godzina |
Zajęcia |
6.30 – 8.15 |
v Schodzenie się dzieci. v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. vPraca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
8.15 – 8.45 |
v Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe, zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem. |
8.45 – 9.00 |
v Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
9.00 – 9.30 |
v Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
9.30 – 11.50 |
v Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. v Pobyt na świeżym powietrzu: - wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy, - zabawy dowolne na placu przedszkolnym, - spacery, wycieczki, - przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie - obserwacje przyrodnicze v W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
11.50 – 12.00 |
v Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
12.00 – 12.40 |
v Obiad, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
12.40 – 14.00 |
Dzieci młodsze, grupa „Biedroneczki” v Leżakowanie. |
12.40 – 13.00 |
Dzieci starsze, grupy „Krasnale” i „Misiaczki” v Odpoczynek poobiedni. v Słuchanie bajek relaksacyjnych. |
13.00 – 14.00 |
v Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
14.00 – 14.10 |
v Przygotowanie do podwieczorku I – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
14.10 – 14.30 |
v Podwieczorek I – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
14.30 – 16.00 |
v Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci. v Gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem. v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym. v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne. |
16.00 – 16.10 |
v Przygotowanie do podwieczorku II – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne. |
16.10 – 16.40 |
v Podwieczorek II – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. |
16.40 – 17.00 |
v Zabawy swobodne wg zainteresowań własnych dzieci. v Rozchodzenie się dzieci. |