RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Godzina

Zajęcia

6.30 – 8.15 

   v Schodzenie się dzieci.

   v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.

   vPraca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.

   v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne.

8.15 – 8.45

   v Ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe, zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem.

8.45 – 9.00

   v Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne.

9.00 – 9.30

   v Śniadanie – kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

9.30 – 11.50

   v Zajęcia dydaktyczne realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

   v Pobyt na świeżym powietrzu:

- wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy,

- zabawy dowolne na placu przedszkolnym,

- spacery, wycieczki,

- przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie

- obserwacje przyrodnicze

   v W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.

11.50 – 12.00

   v Przygotowanie do obiadu – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne.

12.00 – 12.40

   v Obiad, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

12.40 – 14.00

Dzieci młodsze, grupa „Biedroneczki”

  v Leżakowanie.

12.40 – 13.00

Dzieci starsze, grupy „Krasnale” i „Misiaczki”

   v Odpoczynek poobiedni.

   v Słuchanie bajek relaksacyjnych.

13.00 – 14.00

   v Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych, sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci.

   v Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań.

   v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.

   v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne.

14.00 – 14.10

   v Przygotowanie do podwieczorku I – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne.

14.10 – 14.30

   v Podwieczorek I – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

14.30 – 16.00

   v Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.

   v Gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem.

   v Praca o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym.

   v Gry i zabawy dydaktyczne i integracyjne.

16.00 – 16.10

   v Przygotowanie do podwieczorku II – czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne.

16.10 – 16.40

   v Podwieczorek II – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.

16.40 – 17.00

   v Zabawy swobodne wg zainteresowań własnych dzieci.

   v Rozchodzenie się dzieci.