zdrowo

Uczniowie klasy III biorą udział w programie „Aktywnie po zdrowie” poprzez projekt „Zdrowo jem, więcej wiem!”. Program jest realizowany przez Fundację Banku Ochrony Środowiska.

Plan realizacji zadań konkursowych obejmuje trzy etapy: jesienny, zimowy i wiosenny. W skład każdego etapu wchodzą trzy bloki zadaniowe:

  1. Zajęcia lekcyjne.
  2. Konkursy.
  3. Forum zdrowia dla rodziców.

 

 

1. Zajęcia "Smacznie - zdrowo - kolorowo"

Podczas zajęć „Smacznie – zdrowo – kolorowo” uczniowie rozpoznawali różne warzywa i owoce, tworzyli wystawę owocowo-warzywną, rysowali swoje ulubione warzywa i owoce. Słuchali wierszy „Wesołe owoce” i „Przechwałki warzyw”. 

Sprawdzana była rówież wiedza na temat wpływu warzyw i owoców na nasze zdrowie. Dzieci zrozumiały, że zarówno warzywa jak i owoce posiadają dużą wartość odżywczą. Uświadomiły sobie, że ich obecność ich w codziennej diecie jest niezbędna. Na zajęciach przygotowały również zdrowe kanapki, które później z radością spałaszowały.

Na zakończenie uczniowie otrzymali pracę domową wraz z informacjami dla rodziców.

zajecia

 

2. Konkurs „Baw się z nami - owocami, warzywami".

Konkurs polegał na napisaniu przez dzieci zabawnych historyjek – w postaci bajki, wiersza lub komiksu – o warzywach i/lub owocach oraz ich przewadze nad słodyczami.
Dzieci wykonały zadanie tworząc „Księgę owocowo – warzywnych historyjek”. Praca nad Księgą przyniosła wiele radości. Po rozmowie na temat szkód, które niesie za sobą spożywanie słodyczy, uczniowie chętnie zabrali się do pracy. Stworzyły wiele ciekawych historyjek.

 Chętni uczniowie wykonali okładkę, którą zatytułowali „Wielka Księga owocowo – warzywnych historyjek”.
W celach promocji naszej twórczości Księga została umieszczona na honorowym miejscu w klasie - w Kaciku Owocowych Dzieciaków, gdzie każdy może ją podziwiać.

historyjka

3. Konkurs "Strefa aktywności – najciekawsza gra terenowa".

Zadanie polegało na przygotowaniu gry terenowej

Ze względu na niekorzystne warunki atmosferyczne, gra terenowa przygotowywana była w sali lekcyjnej. Do przygotowania wizualizacji gry uczniowie wykorzystali przedmioty znajdujące się w sali. Używali przede wszystkim kolorowych klocków różnego rodzaju. Zbudowali z nich "makietę" placu zabaw. W ten sposób powstała zjeżdżalnia, piaskownica i drabinki.
Gra nosi nazwę "Szukacze". W zabawie biorą udział dwie grupy. Jedna z grup to SZUKACZE - bo ich zadaniem jest szukanie, druga z grup to KRYJAKI - bo ich zadaniem jest dobre schowanie się. Zadaniem SZUKACZY jest odnalezienie KRYJAKÓW w jak najkrótszym czasie. Aby odnaleźć KRYJAKÓW należy poruszać się po terenie idąc w kierunku, który wskazują strzałki. Gdy dotrze się do bazy każdy z grupy SZUKACZY musi wykonać zadanie : np. zjechać 5 razy ze zjeżdżalni, przejść po "małpim moście", odszukać skarb ukryty w piaskownicy, wspiąć się po linie. Przy ostatniej bazie nagrodą jest odnalezienie KRYJAKÓW. Po zaliczeniu każdego z zadań grupa otrzymuje pieczątkę na karcie. Po uzbieraniu wszystkich pieczątek na karcie gra zostaje zakończona. W nagrodę uczestnicy gry otrzymują dyplom.
Grę można modyfikować. Miejscem gry może być np. szkoła, boisko.

gra1gra 2