9 maja jest dniem, w którym co roku wszystkie kraje europejskie świętują pokój i jedność. W tym właśnie dniu przypada rocznica podpisania historycznej „deklaracji Schumana”.
Nasza szkoła również włączyła się w te obchody. Na holu głównym zostały przygotowane dwie tablice – jedna z informacjami o UE, druga z pracami uczniów – kolorowanki związane z krajami Unii Europejskiej. Zawieszono flagi wszystkich 27 krajów należących do UE.
W świetlicy i na lekcjach bibliotecznych odbyły się zajęcia dotyczące przyczyn i procesu integracji UE. W szkolnej bibliotece chętni uczniowie układali puzzle oraz wypełniali karty pracy, a w nich krzyżówkę, kolorowali flagi i wykazywali się znajomością mapy Europy.
Ósmoklasiści wzięli udział w Szkolnym Konkursie Wiedzy o Unii Europejskiej. Wykazali się znajomością zagadnień związanych z procesem integracji, symbolami, organami, traktatami, znanymi politykami unijnymi oraz rolą Polski w Unii Europejskiej.
Najwyższe wyniki osiągnęli:
1. Patrycja Siek
2. Bartosz Obrębowski
3. Marcelina Stolarczyk
Wyróżnieni uczniowie otrzymali wysokie oceny z wiedzy o społeczeństwie, dyplomy oraz upominki.Gratulujemy uzyskanego wyniku.
W ramach Dnia Europy i Dnia Języków Obcych odbył się również konkurs plastyczny na zakładkę w trzech kategoriach: Unia europejska, kraje anglojęzyczne i niemieckojęzyczne.
W trakcie długiej przerwy w sali nr 8 uczniowie wzięli udział w konkursach wiedzy z języka angielskiego i niemieckiego. Testy wielokrotnego wyboru na platformie quizizz.com rozwiązało 48 osób (25 z języka angielskiego i 23 z języka niemieckiego). Dziękujemy klasom IV – VIII za udział i gratulujemy uzyskanych wyników.
W sali nr 10 uczniowie korzystając z okularów VR i wirtualnej rzeczywistości mogli pozwiedzać stolice krajów UE. Zdjęcia panoramiczne przedstawiały Warszawę, Londyn, Berlin, Pragę, Budapeszt, Rzym, Madryt, Wiedeń Paryż, Lublanę i inne ciekawe miejsca. Dzięki okularom VR mogliśmy poczuć atmosferę oglądanych miejsc „spacerując” po ulicach i uliczkach stolic europejskich.
Poza tym na drzwiach sal lekcyjnych pojawiły się nazwy przedmiotów w języku angielskim i niemieckim oraz ciekawostki związane z nauką języków obcych.
Wszystkie podjęte działania miały na celu poszerzenie wiedzy uczniów o Unii Europejskiej, krajach Europy oraz budowaniu motywacji uczniów do uczenia się języków obcych.