416 czerwca 2015 r. uczniowie klasy II pod opieką wychowawczyń, udali się na wycieczkę w najstarsze polskie góry - Góry Świętokrzyskie. Głównym celem wycieczki było poznanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz integracja zespołu klasowego.
Przygodę z górami rozpoczęliśmy w Nowej Słupi, skąd udaliśmy się Drogą Królewską na Święty Krzyż (Łysiec) – drugi co do wysokości szczyt Gór Świętokrzyskich.

Podczas wspinaczki przewodnik zapoznał nas z historią o Emeryku - pielgrzymie świętokrzyskim, legendą o zbóju Madeju.

Wszyscy z zachwytem wędrowali przez puszczę jodłową – podziwialiśmy faunę i florę regiony świętokrzyskiego. Zobaczyliśmy Buk Jagiełły, który według legendy  rośnie już od 600 lat. Miał pod nim wypoczywać król zdążający na pielgrzymkę do klasztoru na Święty Krzyż. Tak naprawdę to ma 300 lat, ale i tak wspaniale się prezentuje.
Na miejscu zwiedzaliśmy klasztor benedyktyński oraz miejscowe muzeum. Następnie udaliśmy się na wieżę widokową, skąd podziwialiśmy gołoborza oraz panoramę Gór Świętokrzyskich.
Po zjedzeniu smacznego obiadu w Jodłowym Dworze udaliśmy się do BabyJagowa. Po obiekcie oprowadzały nas czarownice, które w sposób bajkowy przybliżyły nam walory kulturowe i historyczne regionu świętokrzyskiego. Zobaczyliśmy i zwiedziliśmy: jaskinię zbója Madeja, domek Jasia i Małgosi, chatkę Baby Jagi oraz tunel strachu. Po zwiedzeniu był czas na zabawę na dużym placu zabaw na terenie kompleksu. Największą atrakcją był statek Wikingów. Bajkowy świat na długo zapisze się w pamięci dzieci i pozostanie miłym wspomnieniem.
Zmęczeni, ale zachwyceni pięknem polskich gór wróciliśmy do Suchej.