warszawa420 maja uczniowie klasy V udali się na wycieczkę edukacyjno -  krajoznawczą do Warszawy. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie wystaw stałych w Centrum Nauki Kopernik, gdzie czekało na nas wiele naukowych atrakcji oraz możliwość odkrywania świata poprzez samodzielne doświadczenia. Podczas zwiedzania najbardziej zaciekawiło nas wielkie wahadło, prototyp maszyny latającej Leonardo, model tornado, armatka powietrzna. Przyjemnie było posłuchać dźwięków różnych instrumentów, zagrać na harfie i olbrzymim bębnie. Wizyta w CNK to niezwykła przygoda z nauką, która pobudza wyobraźnię i na długo pozostaje w pamięci.

Po zjedzeniu smacznego obiadu poszliśmy zwiedzić przepiękny ogród na dachu Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, który jest jednym z największych i najpiękniejszych ogrodów dachowych w Europie. Z mostków i tarasu widokowego można podziwiać panoramę Warszawy, między innymi Wisłę, most Świętokrzyski, katedrę praską i Pałac Kultury i Nauki.
Kolejnym punktem programu  było Stare Miasto. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Placu Zamkowego i obowiązkowych zdjęć pod Kolumną Zygmunta III Wazy. Następnie ulicą Świętojańską udaliśmy się na Rynek, gdzie przypomnieliśmy sobie legendy o Bazyliszku i Warszawskiej Syrence, pod Barbakan i dalej wzdłuż murów obronnych doszliśmy do Pomnika Małego Powstańca, by znów wrócić na Plac Zamkowy.
Następnym miejscem, na trasie naszej wycieczki, były Łazienki Królewskie  - letnia rezydencja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Podziwialiśmy tam m.in. Pałac na Wyspie, Podchorążówkę, Amfiteatr i pomnik Fryderyka Chopina. Piątoklasistom szczególnie spodobały się pawie, przechadzające się parkowymi alejkami i chętnie „pozujące” do zdjęć. Przeszliśmy również pod Belweder i pomnik marszałka Piłsudskiego.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń po godzinie 20 wróciliśmy do Suchej, planując kolejne równie wspaniałe wycieczki.