Luty i marzec w naszej szkole upłynęły pod znakiem bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie klas IV-VIII aktywnie uczestniczyli w różnorodnych działaniach, mających na celu zwiększenie świadomości na temat zagrożeń czyhających w Internecie oraz promowanie bezpiecznych zachowań online.
Na szkolnych korytarzach pojawiły się tematyczne gazetki, które poruszały ważne kwestie, takie jak hejt, cyberprzemoc oraz inne niebezpieczeństwa, na które możemy natknąć się w wirtualnym świecie. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak rozpoznawać i reagować na te zagrożenia, a także gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach.
26 marca 2025 r. ogłoszono wyniki konkursu plastycznego pn. „Bezpieczny Internet”. Celem inicjatywy było: promowanie wśród uczniów zasad bezpiecznego korzystania z Internetu, upowszechnianie ochrony danych osobowych w sieci, wzmocnienie wśród uczniów wiary we własne umiejętności i zdolności, wyrabianie pewności siebie i dowartościowania własnej osoby.
Komisja konkursowa miała niełatwe zadanie, ponieważ wszystkie prace były warte uwagi. Spośród prac jury wyłoniło laureatów, których prace najlepiej oddały ideę bezpiecznego korzystania z sieci.
I miejsce - Adam Żurawski kl. III
II miejsce - Filip Okrój kl. I
III miejsce - Iga Wójtowicz kl. II
Podczas podsumowania konkursu nagrodzonym wręczono dyplomy i drobne upominki, a prace konkursowe zostały wyeksponowane na tablicy na holu głównym szkoły.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za udział w konkursie!
Zachęcamy do dalszego promowania zasad bezpiecznego korzystania z sieci.
25 marca 2025 roku uczniowie klasy VII wzięli udział w niezwykle ciekawej i pouczającej lekcji online w ramach DBI, poświęconej budowaniu zdrowych relacji rówieśniczych i stawianiu granic w tych toksycznych. Temat, „Dopamina – jak budować dobre relacje rówieśnicze, a stawiać granice tym toksycznym?”, okazał się niezwykle aktualny i ważny dla młodych ludzi.
Prelegentka, prowadząca zajęcia, w interaktywny sposób poruszyła trudne, ale istotne kwestie związane z relacjami między rówieśnikami. Wykorzystując platformę menti.com, uczniowie mieli okazję aktywnie uczestniczyć w lekcji, analizując różne sytuacje społeczne.