Jak wszyscy dobrze wiemy sport to zdrowie? Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych uczniów p. Agnieszka Pośnik i p. Małgorzata Siek prowadzą w klasach V-VII zajęcia SKS w ramach programu „Szkolny Klub Sportowy”, nad którym patronat objęła Unia Związków Sportowych Warszawy i Mazowsza oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach, które odbywają się 2 razy w tygodniu. Zajęcia cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród chłopców i dziewcząt.
Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju. To właśnie Wieliczka i Kraków stały się 17-18 października 2017r. celem wycieczki, w której wzięło udział 48 uczniów PSP w Suchej zorganizowanej przez p. Annę Wiktorską. Nad bezpieczeństwem uczestników opiekę sprawowały p. M.Zielińska, p. E.Mróz, p. E. Pałczyńska. Rano 17 października, trochę jeszcze senni, wyjechaliśmy autobusem z parkingu przy szkole. Po pięciu godzinach jazdy autokarem dotarliśmy do Wieliczki.
Uwaga, uwaga z przyjemnością informujemy, iż w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnej pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Do Urzędu Miasta i Gminy Białobrzegi został złożony wniosek w ramach, którego udało się nam otrzymać dofinasowanie w kwocie 14 tysięcy złotych na zakup dwóch nowoczesnych tablic multimedialnych. Zakupione tablice wpłyną na zwiększenie atrakcyjności procesu dydaktycznego.
Dla dzieci z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i niepełnosprawościami sprzężonymi proces uczenia się oraz nabywania wszelkich umiejętności jest trudny i skomplikowany. Podstawą ich rozwoju jest usprawnianie pracy systemów sensorycznych oraz procesów układu nerwowego. To dzięki stymulacji wielozmysłowej mózg otrzymuje informacje ze wszystkich zmysłów, dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji. Jednocześnie integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Aby wszystkie narządy zmysłów działały zgodnie i harmonijnie, (co jest podstawą prawidłowej egzystencji i osiągania sukcesów w życiu), muszą one przejść długą i skomplikowaną drogę. Opierając się na wieloletniej obserwacji i pracy z dziećmi niepełnosprawnymi uznałam, że wprowadzenie metod wielozmysłowych w programach zajęć rewalidacyjnych nie tylko podniesie efekty tych działań, ale przede wszystkim podniesie jakość funkcjonowania uczniów w środowisku.
Zajęcia z Kinezjologii Edukacyjnej na świeżym powietrzu.